torsdag 26 april 2012

fredag 11 maj

inbjuder Överås till ett seminarium där min Paulusbild ska granskas. Jag kommer att redogöra för grunddragen i mina findings, och de följder jag ser. Tord Ireblad, Jonas Eek, Lena Huld och David Edmar är opponenter. 9 30 drar vi igång (håller på till 1530). 225:- för kaffe, lunch, kaffe. Anmälan senast 4 maj till info@overas.nu

Mitt grundmaterial finns i mina två små böcker och 11 maj redovisar jag det i lite mer kontroversiell form.

Min huvudtes är att kyrkan då aldrig helt accepterade Paulus och hans tydningar. Maktkyrkan som sedan följde var inte intresserad av det dynamiska i vad han skrev och vi har ännu inte hunnit ifatt Paulus.

Men nu, i kyrkan efter Makten, passar Paulus som hand i handske.

Kom med!

1 kommentar:

  1. Kan ni inte ordna med en direktsändning på nätet. Bambuser är fenomenalt.

    SvaraRadera