onsdag 2 maj 2012

6 ggr Paulus

de närmaste 14 dagarna.

Lö 5 maj på Arvet. Jag ska berätta om min vandring med Paulus. Start kl 10oo

Sö 6 maj. Jag ska predika en Paulus - den gamle - som ser på sin kyrka. Centrumkyrkan 11oo

Ti 8 maj kl 19oo på Överås. Kyrkan före Makten. Hur kunde man tänka sig att kristen tro lät innan hon kröp upp i Maktens knä.
Fre 11 maj 930-1530 Seminarium om Min Paulusbild, med 4 opponenter. Anmälan 031 402599 senast fre 4 maj.
Sö 13 maj. Centrumkyrkan kl 11oo. Ett brev till Kållered har upptäckts. Hur låter det?

Och till sist

Ti 15 maj. 19oo Överås: Paulus och dagens kyrka. Välkommen till huset med rum för dig.


Sedan ska jag kränga Paulusböcker på Gemensam framtids Kyrkokonferens i Linköping.

Sedan går Paulus på sommarlov. Och folket lämnas i lugn och ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar